Friday, September 12, 2008

Ramadhan di Luar Negara

AlhamduliLlah, ketika ini terdapat 4 orang koresponden GPTD yang baru pertama kali menyambut Ramadhan di luar negara. Kesemua mereka berada di luar negara bagi menyambung pengajian. 3 daripadanya berada di Amerika Syarikat, manakala seorang lagi berada di Turki.

Berikut merupakan sedikit bingkisan yang dikirim oleh Koresponden GPTD di A.S., Sdr. Luqman dan Sdr. Mas Darwin yang kini berada di Turki.

Luqman bergambar bersama Shazni & Najmuddin, sebelum berlepas ke AS

Luqman dan rakan bersama juadah berbuka puasa


"Suhu di sini dah mula turun. Musim panas tamat 25 Ogos lepas, sekarang ni dah masuk musim luruh. Walaupun berpuasa di sini sekitar 18 jam sehari, tapi tak terasa sangat.

Di sini, saya turut berpeluang untuk belajar bahasa Sepanyol. Ola~! Selain belajar, saya juga berkesempatan untuk menyumbang artikel dalam akhbar kolej - Daily Collegian. Mungkin semester depan, saya akan menulis untuk akhbar USA Today pula, insya Allah.

Insya ALlah, saya akan cuba manfaatkan segala ruang dan peluang yang ada di sini untuk saya kongsikan bersama teman-teman di Malaysia. Selamat berpuasa!"

Mas Darwin bersama sahabat-sahabat di Istanbul

"Assalamulalaıkum warahmatulLahi wabarakatuh.

Jumaah Mubarak dan didoakan semoga teman-teman semua berada di bawah naungan RahmatNya.

AlhamdulilLah saya selamat tiba di Istanbul pada 10 September 08, jam 3.55 pagi. Sdr. Emrah, sahabat saya yang pernah belajar di UIAM dahulu, telah menjemput saya di Lapangan Terbang Antarabangsa Ataturk. Saya dijangka berada di Istanbul selama 3 hari sebelum berangkat ke Konya bagi menguruskan hal-ehwal pengajian saya.

Saya telah berkesempatan untuk menziarahi pejabat Yayasan Hayrat di sini. Hajat untuk bertemu Sdr. Ali Kurt nampaknya tidak kesampaian kerana beliau tiada di pejabat ketika itu.

Sahabat-sahabat di sini berkirim salam kepada semua teman-teman di Malaysia.

Fii amanillah..."

MAS DARWIN @ FAIZ
12/09/08, 08:56
IHAM Buıldıng, ISTANBUL